معرفی رولندگاروس (فرنچ کاپ)
نوشته شده توسط : شاهین

                                   

::. اطلاعاتی پیرامون محل برگزاری مسابقات .::

مسابقات رولند گروس همواره در پایتخت فرانسه یعنی پاریس برگزار می شود و محل برگزاری مسابقات بنام " Stade Roland Garros " میباشد. استادیوم اصلی مسابقات Court Phillippe Chatrier نام دارد که در سال 1928 ساخته شد و بالغ بر 15000 نفر گنجایش دارد.

دومین Court اصلی مسابقات Court Suzanne Lenglen نام دارد که در سال 1994 ساخته شد و بالای 10.000 نفر ظرفیت دارد. نام این کورت در سال 1997 به سوزان لنگلن تغییر کرد همچنین مجسمه ای از وی در بیرون محوطه جای دارد.

جدا از دو استادیوم اصلی مسابقات بیش از 18 زمین دیگر تنیس بترتیب شماره گذاری شده اند که در طول مسابقات از آنها برای بازیها استفاده می شود.

همچنین مسئولین فدراسیون تنیس فرانسه به فکر افتتاح یه Center Court با سقف متحرک برای سال های 2013 ببعد هستند که دارای 14600 صندلی باشد.

::. نکاتی پیرامون زمین برگزاری مسابقات .::

دومین گرند اسلم سال تنیس تنها گرند اسلمی است که بر روی سطح کند خاک رس قرمز برگزار می شود. بدلیل کند بودن سطح و High Bounce بودن زمین مسابقات بیشتر برای بازیکنان Baseliner مثمر ثمر خواهد بود و بازیکنان Big Server موفقیت چندانی در آن کسب نمی کنند، هر چند در فصل گذشته رکورد بازیکنان Big Serve بمراتب بهتر از سالهای اخیر بوده و رکورد تاریخی 55 ایس در یک بازی را ایوو کارلوویچ در شکستش برابر لیتون هیوئیت در همین تورنمنت بر جای گذاشت.

اطلاعات تکمیلی پیرامون سطح برگزاری رو حتما فرید عزیز در روز های آینده قرار خواهند داد.

 

 

::. آمار و ارقام تاریخی مسابقات فرانسه .::

از آغاز Open Era تاکنون تنها رافائل نادال و بیورن بورگ موفق به کسب 4 مقام قهرمانی بصورت پی در پی شده اند. همچنین در بخش زنان کریس اورت و استفی گراف با 7 و 6 عنوان برترین های تاریخ مسابقات هستند.

مکس دکوگیس فرانسوی با 8 عنوان قهرمانی (پیش از حرفه ای شدن تنیس) رکورد دار بیشترین عنوان قهرمانی تاریخ مسابقات می باشد. وی همچنین با 14 عنوان قهرمانی دوبل در این عرصه نیز رکورد دار است.

در مجموع مسابقات مردان فرانسه با 38 و آمریکا در بخش زنان با 27 عنوان پیشتاز تاریخ هستند.

 

فرانشو دور آخرین تنیسور زن فرانسوی بود که قهرمانی مسابقات رولند گروس را به ارمغان آورد، وی در سال 1967 توانست به این مهم دست یابد. همچنین یانیک نوآه آخرین تنیسور مرد یا زنی بود که توانست در سال 1983 قهرمان مسابقات شود.

از دیگر قهرمانان مسابقات میتوان به متس ویلاندر، گوستاو کوئرتن، ایوان لندل، مارگارت کورت، مونیکا سلس و آرانچا سانچز ویکاریو اشاره کرد که هر کدام سه بار موفق به کسب قهرمانی مسابقات شده اند.

جاستین هنین و رافائل نادال نیز پر افتخارترین بازیکنان حاضر در Main Draw امسال مسابقات هستند هر کدام با 4 قهرمانی که نادال بصورت پیاپی و هنین با وقفه ای یکساله این مقام را بدست آورده اند.

بیورن بورگ نیز با 6 عنوان غیر پی در پی قهرمانی از این نظر رکوردی تاریخی دارد.

 

 

::.مبلغ جوایز و امتیاز بندی مسابقات رولند گروس .::

در ماه مارس سال 2007 اعلام شد که برای اولین بار در تاریخ تنیس مسابقات فرنچ اوپن جوایز مالی مردان و زنان را برابر خواهد کرد و این قاعده تا کنون پا بر جا بوده است. تفکیک امتیازات و جوایز مالی مسابقات از این قرار است:

قهرمان: 1060000 یورو (2000 امتیاز)
نایب قهرمان: 530000 یورو (1200 امتیاز)
نیمه نهائی: 265000 یورو (720 امتیاز)
یکچهارم نهائی: 132500 یورو ( 360 امتیاز)
دور چهارم: 68400 یورو (180 امتیاز)
دور سوم: 40600 یورو (90 امتیاز)
دور دوم: 24500 یورو (45 امتیاز)
دور اول: 15000 یورو (10 امتیاز)




:: موضوعات مرتبط: رولندگاروس(فرنچ کاپ) , ,
:: بازدید از این مطلب : 1101
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: